-lc-
     
Menü
     
Sponsors
     
-lc-

A sportban sokat kell tenned ahhoz,
hogy szerencsésnek érezhesd magad.


Csodák nincsenek.

...ám ha mégis,
ahhoz te is kellettél.

/kl#20/

 

     
-Facebook-

     
Time


     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Stat
Indulás: 2007-09-27
     
#20
     
HÍREK
HÍREK : Az immunrendszer megerősítése, a felkészülési időszak előtt.

Az immunrendszer megerősítése, a felkészülési időszak előtt.

-lc#20  2010.01.03. 14:45

"Nincs olyan rákkeltõ organizmus, vírus, baktérium, gombásodás, élesztõ, féreg vagy bármi más, aminek esélye lenne a fennmaradásra egy egészségesen mûködõ szervezetben."    Dr. James P. Cima


 

Az immunrendszer szerepe:

 Az immunrendszer több funkciót is betölt: elpusztítja az ártalmasnak ítélt élő organizmusokat, semlegesíteni képes bizonyos mérgező anyagokat, lebontja az öreg sejtjeinket az újjáépítéshez, méregteleníti és tisztítja a testet, védekező anyagokat halmoz fel, immunissá képes tenni a szervezetet bizonyos már leküzdött antigének ellen. (Antigén = baktérium, vírus, káros idegen anyag, meg nem emésztett fehérje, stb.) Kétféle védekező mechanizmusra képes: vagy általános védelmi, vagy egyedi és kizárólag egy bizonyos antigén ellen. Az életünk során különféle fertőzésekkel találkozva immunis védelmet alakít ki ellenük külön-külön.

Csecsemőknél:

 Míg az immunrendszer még javában formálódik, az immun-védelmet az anyatejben levõ anyagok szolgáltatják. Kisbabáknál, míg az emésztő rendszer még fejlődik, az ilyen ételek mint müzli, pasztőrözött tehéntej, tojás stb. a babáknál fehérvérűség, cukorbetegség és maradandó allergia okozója lehet, akiknél késõbb az élet során, ha a rossz emésztés ismét bejuttat megemésztetlen ugyanilyen étel anyagokat a véráramba, akkor ahelyett hogy a védekező enzimek és fehérvérsejtek felfalnák ezeket, akadálytalanul keringenek allergiás reakciókat váltva ki. (A tehéntej káros hatásairól szóló oldalt.)

 
Gyengítő negatív tényezõk:
 
 Ezekkel szinte mindenki tisztában van, ennek ellenére alig van valaki, aki tesz ellenük valamit is. Az immunrendszer képessége függ az általános egészség és fizikai fitness mértékétől, az egészséges életmódtól, táplálkozástól, káros szenvedélyektől, de ezektõl függetlenül az ellenálló képesség nagymértékben lecsökken a negatív gondolkodásmód, zaklatott életvitel, túlhajszoltság és stressz miatt. A sort lehetne folytatni környezeti és munkahelyi ártalmakkal túlhajszolva az immunrendszert, ideértve lég-, víz-, ételszennyezõdéseket, sugárzásokat (például röntgen-felvételek, tévé és computer monitor, mikrohullámú sütő, mobil telefon) stb.
 
Az új mutáns, a H1N1: 
 
 Mint a legtöbb fertőző betegség esetén, a H1N1 megelőzése szempontjából is rendkívül fontos szerephez jut az immunerősítés. Az új influenza vírusa az emberi szervezeten kívül is életképes, ezért tömegközlekedési eszközökön gyorsan terjed - például a kapaszkodók közvetítésével. Mindennél fontosabb tehát a rendszeres és alapos kézmosás: elsősorban WC-használat előtt és után, és, ha hazaérsz, vagy beérsz a munkahelyedre, akkor is ez legyen az első dolgod. Fontos, hogy a kézmosás meleg vízzel és szappannal történjen, valamint legalább húsz másodpercig tartson.
 
Az immunizáció, védőoltás szükséges-e vagy sem?
 
 Az influenza-oltások hatékonyságával és veszélyeivel kapcsolatban továbbra is élénk vita folyik. Az egyik tábor a hatóanyag veszélyeire hívja fel a figyelmet, a másik szerint felelőtlenség kihasználatlanul hagyni a védekezés ilyetén módját.
Érdemes figyelembe venni azonban azt az egyszerű tényt is, hogy az immunrendszerünk arra való, hogy megvédjen bennünket a vírusoktól, és kezelje a támadásokat. A probléma inkább ott keresendő, hogy az immunrendszerünkre nem fordítunk elég gondot, és ma már jóval kevésbé képes ellátni ezt a védő szerepet. Márpedig influenzaszezonban, járvány mellett érdemes lenne odafigyelni, és egyszerű dolgokkal megerősíteni a szervezet védekezőrendszerét.
Az eredeti alapindíték valóban logikusnak tűnik: mesterségesen védelmet kelteni bizonyos betegség-mikróbák ellen azok legyengített formájából, emberi vagy állati közegéből készített oltóanyag közvetlenül a szervezetbe való juttatásával. Azaz ha védőoltás létezik valamilyen betegségre, akkor az elkerülhető lenne így. A vizsgálati eredmények viszont megcáfolják ezt a feltételezést. Számos orvos, tudós, szülő a védőoltás ellen van, akik szerint az immunrendszer megerősítése kell és nem pedig a veszélyes mellékhatásokat is kiváltható és többnyire haszontalan oltások. Újabban perek folynak a védőoltások által keltett mellékhatások miatt. Mindemellett a védőoltás mellett voksolók oldalán is számos pozitív példa áll, így célszerű a háziorvos véleményét kérni.
A koszos gyerekek egészségesebbek?
Eddig is tudtuk, hogy jobb a gyereknek, ha nem visszük túlzásba a fertőtlenítést és nem tartjuk ultrahigiénikus környezetben, erre most kedvenc tudósaink bizonyítékkal is szolgálnak. Egy új, amerikai tanulmány szerint ugyanis azok a kisgyerekek, akiket engednek a sárban henteregni vagy a földre esett falatot megenni, felnőtt korukban ellenállóbbak a betegségekkel, akár a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben. "Akit kisgyermekkorában ultrahigiénikus környezetben tartanak, az felnőttkorában több gyulladáson esik át, ami egy sor betegségnek a kockázatát növeli" - jelentette ki a tanulmány vezető szerzője, Thomas McDade. A tanulmány a brit tudományos akadémia lapjának, a Proceedings of the Royal Societynak az on-line változatában jelent meg.
 
Influenza tízparancsolat!!
 

1. Kerüld a cukrot, igyál sokat!

Különösen fontos ez most, az év végi eszem-iszom környékén, és leginkább a gyerekek vannak kitéve a túlzott édességrohamnak. Ezzel az egy változtatással sokszorosára növelhetjük az immunrendszer védekező képességét, hiszen mit sem ér a C-vitamin, ha a sejtek helyette inkább a cukormolekulát választják. Napi 2 kis palack szénsavas üdítővel, vagy 3 pohár gyümölcslével 5 órára bénítjuk meg a fehérvérsejteket, nem is beszélve egy komolyabb dózis csokoládéró. Igyunk sok folyadékot, immunerősítésre legjobb a gyümölcslé: grépfrút, narancs, kivi, alma és sárgarépa frissen préselt és hígított levéből naponta 3-4-szer 2 decilitert fogyasszunk el, de a fenti okok miatt mértékkel. A legcélszerűbb folyadék továbbra is a VÍZ!!! A szénsavmentes természetes ásványvíz, nem pedig a toxinoktol, és vegyi anyagoktól szennyezett csapvíz, persze kivétel néha akad, mert létezik jó minőségű is.
2. Színes zöldség, hüvelyesek
Fogyassz több friss zöldséget, gyümölcsöt csak módjával (merthogy sok a cukor tartalma), ellenben a hüvelyeseknek itt az ideje. Olyan ásványi anyagokat és más növényi tápanyagokat tartalmaznak, amik elengedhetetlenek az immunrendszer optimális működéséhez. Lehetőleg válassz mindenféle színű tápanyagból, és nyugodtan hagyatkozz a mirelitre is: legtöbbször tartósítószer és egyéb adalékanyagok nélkül készülnek, és praktikus megoldás az időszűkében levők számára. Az élelmiszerek vitamintartalma a főzéssel drasztikusan lecsökken, ezért, akik nem esznek nyers zöldségeket, gyümölcsöket, vitaminhiányos állapotba kerülnek, s gyengül az immunrendszerük, rossz lesz a kedélyük.

3. Kezeld a stresszet!

Csökkenteni nem lehet, hiszen valakinek az életében vagy van, vagy nincs. Amin változtatni tudsz, az a te hozzáállásod. Akárhogy is éred el – meditáció, illóolajok, könyvek, barátok -, fontos, hogy ne aggaszd magad, ne idegeskedj. A stressz csökkenti annak az immunoglobulinnak a mennyiségét, ami semlegesíti a vírusokat és más kórokozókat a bélrendszerben.

4. Aludj eleget!

 
Ezt sem lehet elégszer hangsúlyozni: a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás szükséges az immunrendszer optimális működéséhez. Ilyenkor újul meg a szervezet, sok létfontosságú folyamat csak a kielégítő alvás következtében zajlik le. Oldd meg valahogy, hogy minden nap jusson rá elég időd.

5. Kerüld az alkoholt és a cigarettát!

Ezek az anyagok gyulladásban tartják a szervezetet, és bár akad, aki fehérbort javasol az influenza megelőzésére, a legtöbb orvos mégis óva int tőle. A cigaretta csökkenti a vér oxigénellátását és felemészti a C-vitaminkészletet, az alkohol pedig a B-vitaminokat vonja ki, ezáltal stresszesebbé is tesz – amellett, hogy gyulladásos folyamatokat okoz a szervezetben. Legalább egy pár hétre tartsd távol magad tőlük – így legalább megláthatod, mennyivel tisztábbak a gondolataid, és a szervezeted is ezek nélkül.

6. Pótold a D-vitamint!

Rengeteg baj – többek között a rákos megbetegedések – forrása a D-vitaminhiány. Ha valami, ez valóban népbetegség a bolygó legnagyobb részén, és sokan nem is tudják, mekkora problémát jelent. Már 1800-ban rájöttek, hogy a tüdőbetegeket napsütötte helyre kell küldeni, hiszen ott jóval nagyobb eséllyel gyógyulnak meg. Ma már rengeteg tudományos kutatás támasztja ezt alá.
Sajnos pont a téli hónapokban jutunk kevesebb napfényhez, így – egy kiadós, napfényes síelés híján - a D-vitamint pótolni kell. Ez nem annyira egyszerű, mivel túladagolható, ezért először érdemes megméretni, hogy is állunk D-vitaminnal: ideálisan 50-70 ng/dl között van ez az érték. Ha a mérés bonyolultnak hangzik számodra, dr. Mercola például minimum napi 1000-2000 NE D-vitamin bevitelét javasolja, ami messze van még a túladagolástól.

7. Testmozgás, Sport!

Ha eddig nem tetted, most itt az ideje elkezdeni – szépen, fokozatosan. Az edzés javítja a vérkeringést, ezáltal az immunrendszer elemei is gyorsabban, könnyebben jutnak el rendeltetési helyükre, és így képesek elkapni a vírust, még mielőtt az elterjedne a szervezetben. Ráadásul a stresszt is csökkenti, és számos egyéb jó hatása van. Válassz magadnak testhezálló sportot. Futás, bicikli, úszás, aerobic, edzőterem, és hosszan lehetne folytatni a sort, bárhol megtalálhatod a hozzád legközelebb álló edzést, de ne olyat keress, amit kényszerből csinálsz. Élvezd a testmozgást. A
szabályosan végzett szaunázás nemcsak a megfázással szemben teszi ellenállóbbá a szervezetet, hanem méregtelenít is.

8. Létfontosságú olajok, magvak

Amúgy is szükség lenne rá, de járványos időkben, immunrendszer-erősítéshez elengedhetetlen például az Omega-3. Lehetőleg tiszta, tengeri halból, ezzel nagyban növelheted a szervezet védekezőképességét. A másik csodaszer a kókuszzsír, vagy –olaj: kifejezetten erősíti az immunrendszert, és csodálatos hatással van a szervezetre. Az olajos magvak fogyasztása is nagy fontosságú. Dió, földimogyoró, tökmag, napraforgómag, teljes kiörlésű gabonafélék, gesztenye, mandula...

9. Moss kezet!

Roppant egyszerűnek hangzik, mégis a cukron kívül ez a másik legfontosabb tanács. Az, hogy a szervezetünknek mennyi kórokózóval kell megküzdenie, azon múlik, mennyire tudjuk tisztán tartani magunkat és a környezetünket. Nem kell pánikszerű sterilizálásba fogni, vagy maszkot viselni. De a tömegközlekedési eszközökön való utazás, iskola, edzés vagy munkahely rengeteg lehetőséget ad a fizikai érintkezésre a vírusokkal. Sokszor, gyakran, állandóan moss kezet, ezáltal csökkented az esélyét annak, hogy az arcodra, és ezáltal a szádba, orrodba kerüljenek a kórokozók.

10. Menj ki a szabadba!

Nem a belvárosi buszmegállóra gondolok, hanem a természetre. Hetente legalább háromszor szükséges lenne valami kevésbé szennyezett környéken sétálni egy órát, vagy akár többet is. Ha hétvégén süt a nap, kötelező a nagy séta: fokozza a D-vitamin-termelést, csökkenti a stresszt, javítja a vérkeringést, és az oxigénellátást is.

 

Még nincs hozzászólás.
     

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.