|
Sóskút
LC 2010.05.27. 17:30
Az enduro-cross magyar bajnokság nyitófutamát rendezték a sóskúti homok, és kőbányában, március 14.-én.
A versenyre rengetegen neveztek, többek közt eb-t megjárt külföldi versenyzők, a magyar endurosok „krémje” mellett. Az mx szezon kezdete előtt úgy döntöttünk, hogy ismét starthoz állok egy ec-n, a somogytúri után. Azt sem jellemeztem könnyűként, de ha a túri sem volt egyszerű, akkor ez a kimondottan nehezek közé sorolható. Ez a verseny már két órás volt, ami előtt a szabályok szerit csak egy felvezető kör van. Körönként 10-12 perc között lehetett teljesíteni a távot, ami azt jelenti, hogy igen hosszú volt egy kör.
A pálya első szakasza egy mezőn, nem túl keskeny nyomvonalon kanyargott, majd egy motocross edzőpálya szerű katlanban folytatódott. Ezután az első nagyobb erdei szakasz következett. Rettentő keskeny volt, mély, és egynyomos. A gyökerek, tuskók. Mármint a pályában. Helyenként, a fák között épp átfér a motor, és előzni nem nagyon lehet. A következő helyszín volt a kőbánya. Természetesen a hatalmas kövek mellett kell nagytempóval elmenni, a nyomvonalat pedig murva, és kavicsok nehezítik, közben a homokbánya mélysége borzolta a kedélyeket, mivel volt akinek a vizes homokban kormányig nyelte el az iszap a motorját. Az adott pályarészeket hosszú, és nagyon gyors, de gödrös szakaszok kötötték össze.
Közepesen startoltam, mivel itt nem járó motoros a rajt, hanem zászló-jelzés után kell berúgni és indulni. Kinek hamarabb, kinek később indul el a motorja, ezzel is selejtezve a 100as nagyságrendű mezőnyt. Mivel tudtam, hogy itt hosszú az idő, próbáltam nem kapkodni, de mégis sikerült a futam alatt párszol lefullasztanom, túlmenni fordulókon. Folyamatosan előzgettem a motorosokat, aztán a verseny második felétől már egyre kevésbé. Megálltam tankolni egy és negyed óránál. Kissé fáradt voltam. A motor járt a tankolás első pár másodpercében, de mivel egy bíró figyelmeztetésére egyértelművé vált, hogy nem lehet járó motorba tankolni, így leállítottam. Folytattam a versenyt, körülbelül a 4.-5. helyen lehettem, nem tudtam mennyi van még hátra, de biztos voltam, hogy fél óránál nem lehet több, de a célba érve a kör végén leintettek.
Sajnos a verseny végén szembesültünk azzal, hogy a szabálytalanul elkezdett tankolás miatt kaptam 20perc büntetést, amivel a mezőny első feléből a 64. helyre kerültem vissza. Úgy gondolom túlzás volt ahhoz képest, hogy semmilyen előnyre nem tettem szert azzal, hogy egy fél perces tankolásnál járt pár másodpercet a motor mire leállítottam. Az lehet, hogy figyelmeztetésre, de a szabály be lett tartva, mert be lett tartatva. Összegezve kicsit kedvemet szegte az aránytalanul nagy büntetés, de a szabály nem tudása nem mentesít a felelősségre vonás alól, és ennyi.
Lehet, még elkeveredek ettől függetlenül ilyen jellegű rendezvényre, mert elég komoly odafigyelést, egyensúlyérzéket és pontosságot igényel, vannak pihenősebb szakaszok, ami a krosszban nincs, de mivel ez nem fél órás futam, így fárasztó tud lenni ez is, csak más jellegű terhelés.
Egy kör a pályáról, egy harmadosztályú versenyző sisakkamerás felvételén:
www.krosszmotor.hu/motoros_videok/enduro/soskuti-endurocrossegy-kor-64797
| |