| HÍREK : Összefoglaló a 2005-től 2010-ig tartó Hondás időszakból! |
Összefoglaló a 2005-től 2010-ig tartó Hondás időszakból!
lc20 2010.12.29. 17:56
Búcsú a
Real Honda
csapatától.
Ez a történet valamikor 2004 őszén vette kezdetét Pannonhalmán. A Real Motorsport Egyesület motortesztjére voltunk hivatalosak, ahol a Honda motor szinte teljes palettáját kipróbálhatták az érdeklődők. A négyütemű motorok térhódításának még nagy múltja nem volt akkor, de az érdeklődés mégis a 250-es és 450-es 4T motorok irányába összpontosult. Mindkettő motor nagyon tetszett, de az mx1-es Crf győzött meg igazán.
Pár hónap múlva vettünk egy új 2005-ös 450-es Hondát. A Kamrás-Hujber-Volentér alkotta Honda csapat jelképes tagja lettem 2005-ben, ami azt jelentette, hogy a csapat színeiben, de csapat szponzoráció nélkül versenyeztem, egy esetleges későbbi szponzoráció reményében.
A 2006-os évre a Honda nem tudott különösebb segítséget nyújtani, így aláírtam az Mx Planet Áruház által ajánlott szerződést, ahol viszont két Tm-Racing motorral, alkatrésszel, teljes ruházattal, és edzőtáborozással szponzoráltak. Ez a féléves kitérő egy sérülés miatt ért véget, így az év hátralévő felére ismét saját motort vettünk, mégpedig egy 2006-os crf-et.
A 2007-es szezonra egy új motorral, és alkatrészellátással szerződést ajánlott a Honda, így a Czúni-Hujber-Mekler-Kerner felállású alakulatban Mx1-es versenyzőként számított rám a csapatvezető Papp Ernő. Pár év távlatából nyugodtan nevezhetjük sikercsapatnak a 2007-es Real Honda Team-et.
„Az mx1 élsport első két helyén Czúni László#4 bajnokként, Kerner László#20 pedig másodikként zárta a bajnokságot. Az mx2-es szériában Hujber Péter#5, mx85-ben pedig Mekler Gergely#6 a hatodik helyeken végeztek, és az már csak hab a tortán, hogy Kerner megnyerte a Magyar Élsport Köztársaság Kupát, Mekler a Junior Köztársaság Kupát, Hujber pedig harmadik helyen zárta a kupasorozatot.” - állt egy akkori sajtó hasábjain.
2008-ban a Real Motor Győrnek és Papp Ernőnek köszönhetően ismét helyet kaptam a Real Honda Teamben, ahol motort, és alkatrészt biztosítottak a Honda Magyarország jóvoltából. Abban az évben is egyre feljebb tudtam jönni a bajnokság állásában. Az utolsó bajnokira úgy érkeztem, hogy a harmadik helyen álltam már, de a másodikra pályáztam mivel csak néhány pont választott el. Hatalmas dolog lett volna abban az évben is másodikként zárni a sorozatot. Azon a napon viszont teljesen másképp alakultak a dolgok. Motor gondok, és esés is nehezítették a céljaim elérését, ráadásul a verseny reggelén értesültem arról, hogy az addigi évekkel ellentétben 2008-ban a bajnokság végén minden versenyzőtől levonnak két leggyengébb futamot, a nyolc bajnoki alapján. Így a számítások alapján az addig biztosnak tűnő harmadik helyem a bajnokságban elszállt, és nagy csalódottságom közepette a negyedik helyen találtam magam a 2008-as év Magyar Bajnokságban. (1.Borka 2.Bencsik 3.Lécz 4.Kerner 5.Czúni) A Köztársaság Kupában is negyedikként zártam. A Borka-Déczi-Kerner alkotta Magyar Válogatott tagjaként pedig a bulgáriai Csapat Európa Bajnokság Mx1-es versenyzője lehettem, ahol Magyarország eddigi legjobb csapat Európa Bajnoki eredményét értük el a 11. hellyel.
2009-ben jött a komolyabb gazdasági visszaesést eredményező válság, ami miatt a Honda Magyarország nem tudott akkora segítséget nyújtani, mint az előző években, de motort még biztosítottak, alkatrészt viszont már nem. A magyar bajnokságban egy esés miatt sok versenyt kénytelen voltam kihagyni, így 9. lettem csak. A Csapatbajnokságon viszont a Czúni-Hujber-Juhász-Kerner összeállítással a Real Hondának a dobogó harmadik helyét sikerült megszereznie.
2010-ben az előző évhez képest még határozottabb megszorításokat eszközölt a Honda Magyarország. Sem motort, sem pedig alkatrészt nem tudott már sajnos biztosítani. Kaptunk egy elég kedvező motorvásárlási ajánlatot, a csapatlétszám pedig lecsökkent két főre. Egy mx85-ös, és egy mx1-es versenyzőre korlátozódott a csapat. (Szabó Márk-Kerner László) Az előző években a kimondottan sikeresnek mondható csapat mára teljesen széthullott, így a Real Hondáról az idei évben már nem lehetett úgy beszélni, mint egy teljes teamről. Míg Szabó tudott eredményt felmutatni az mx85-ös serdülő bajnokság megnyerésével, addig én sérülés miatt a 7. helyen végeztem.
2011-es évvel kapcsolatban többszöri megkeresésre sem tudott a honda még érdemben nyilatkozni az esetleges csapat lehetőségekről, így a következő szezonban egy másik motormárkával versenyző csapat privát versenyzője leszek. (részletek hamarosan)
Külön köszönet illeti Papp Ernő csapatvezetőt, a Honda Magyarországot, és természetesen a Real Honda csapat tagjait!
Szép emlékekkel búcsúzom a Real Honda csapattól, és a Honda motorkerékpártól.
| |