Enduro-cross ob
2011.06.13. 21:54
Az enduro-cross bajnokság
soronkövetkező versenyét
bonyolították a
Komárom-Esztergom
Megyei Ácson.
Mivel még Hódmezővásárhelyen sikerült önhibámon kívül rásérülnöm a csehországi esésemre, így kihagyni kényszerültem pár hetet az edzésekből!
Szerettem volna a körülményekhez képest minél előbb visszanyerni a korábbi formámat, és elindulni a második cseh bajnokin már, de a gyógyulás több hetet vett igénybe, mint azt gondoltam. Néhány napot tudtam edzeni itthon, miután úgy döntöttem, hogy elindulok az ácsi rendezvényen.
Eddig is tudtam, hogy hasznos dolog lehet egy-egy enduro-cross verseny a motocross szempontjából, de most még jobban meggyőződtem arról, hogy hasznomra válik, és nagymértékben fejleszti az érzékeimet, az ügyességem, a motorkezelést.
A pályának körülbelül 15%-a volt cross, a többi nagyrészt erdei szakasz, de volt homokbánya, vízelvezető árok, fagerendák, vizesárok, autógumi akadályok. A felvezető körben a tömeg némi port kevert, nagyjából semmit nem jegyeztem meg a nyolc kilométeres pályából.
A start álló motorral zajlik. A zászlójelzésnél elsőre indult a motorom, hét-nyolc versenyző lehetett előttem. Az első körben még nem szakadozott szét a mezőny, így a portól eleinte keveset láttam. Az első kör utolsó felénél egy meredekebb hegyre kellett felmenni, természetesen egyetlen nyom vezetett a tetőre. Megálltak előttem ketten, így nekem is el kellett vennem a gázt. Megpróbáltam elmenni mellettük az emelkedő közepén, de nem lehetett elférni, visszaestem a völgy aljára. A kuplung karom természetesen letörött, de volt egy nagyobb baj is.
A motor felkapta az olajat, amit a légszűrőházon keresztül kinyomott. A kifolyt mennyiségből úgy ítéltem meg, hogy a motorban maradt az olaj fele körülbelül. Már csak el kellett indulnom kuplungkar nélkül. Nem volt egyszerű. Néhány próbálkozás után csak-csak sikerült. Jöhetett a domb újra, majd a szerelődepóhoz érve a farönkökön már nem sikerült kuplungkar nélkül átkelnem. Kitoltam a pályáról a motort, amit a szerelő utcába vittük segítőimmel.
Kicseréltük a kart, amíg hoztak nekem az autóból olajat. Sikeresen túltöltöttem. Annyira teleöntöttem, hogy folyt ki a beöntő nyíláson már az olaj, így hát kellett kiengedni belőle. Miután megvolt a megfelelő olajszint, gyors tanakodás után úgy döntöttem, visszaállok a versenybe. Legalább másfél kört kaptam a kiesett idő alatt.
Visszamentem arra a helyre, ahol elhagytam a pályát, mivel csak ott lehet visszaállni. Az első körben történ hibám miatt elég visszafogott tempót mentem, mert mindenképp be akartam fejezni a versenyt. Szinte az egész verseny alatt hiba nélkül tudtam menni, egyszer csúsztam el az erdőben a kihordott sáron.
Félidőnél kiálltam a szerelődepóba egy gyors tankolásra, amit barátom gyorsan megcsinált, addig ittam néhány korty folyadékot, majd visszaálltam a hátralévő távra.
A két órás verseny utolsó köreiben kezdtem már fáradtnak érezni magam. Nehéz feladat felkészületlenül, edzetlenül, egy másik sportágba belecsöppenni hirtelen, és hiba nélkül teljesíteni azt. A kiállással, szereléssel együtt a 14. helyen sikerült célba érnem a nem túl szerencsésen induló versenyen.
Mindenképp pozitív dolognak éltem meg az ácsi verseny, és úgy gondolom a jövőben hasznosítani tudom, az ott szerzett tapasztalatokat.
|
jol van lac.az elvegzett munka,az a tied!ezt ne feledd.örulok,h jobban vagy.több szerencset,megerdemled!visz hall