|
Gyula
2011.07.18. 17:30
A Gyulavári moto-cross
pályára érkezett a
Magyar Bajnokság
legutóbbi fordulója.
A verseny előtti este érkeztünk a pályára, amin látszott, hogy kiválóan van előkészítve. A pályáról este a városba mentünk, ahol egy kis időt töltöttünk, és meg kell hagyni, a keleti országrész egyik legszebb városa Gyula.
Vasárnap reggel már igen melegre ébredtünk, ami a nap folyamán csak fokozódott.
Az edzésen ismerkedtem a pályával, a fordulókkal, majd a vége felé próbáltam egy-egy gyors szakaszt csinálni.
Az időmérő edzés első felében elkezdtem összerakni a pályát, és teljes köröket megnyomni. A harmadik pozícióban voltam, aztán úgy döntöttem, hogy nem megyek több gyors kört, inkább pihenek a futamra. Egy versenyző javított az utolsó körökben, így a negyedik starthelyre kerültem.
Az első futam nagy hőségben vette kezdetét. A startnál nagyon sokadiknak, az utolsók között sikerült eljönnöm. Összezártak előttem, így kénytelen voltam visszavenni a gázt. Futam közben az egyre nehezebben viselhető meleg, és a motorom kuplung csúszása ellenére folyamatosan tudtam előzni, és lépegetni felfelé, ami az 5. helyig sikerült.
A második futamra belocsolták a pályát, a meleg viszont továbbra is nagy volt. A motoromba új kuplung tárcsákat szerelt apám, így a startot kapásból a második helyen sikerült elhoznom. A motor rendesen "megtáltosodott" emiatt, ami a fordulók utáni kigyorsításaimon is nagyban javított. Az első helyen startoló Németh hamar eltűnt előttem, én pedig rá tudtam állni a saját tempómra. Szvoboda a második körben zárkózott mögém.
Öt-hat körön keresztül vissza tudtam verni támadásait, majd azt tapasztaltam, hogy egyre jobban csúszik a motor hátulja. Igaz locsoltak, de furcsa volt, hogy ahelyett hogy száradna a pálya, egyre csúszósabbnak éreztem. Szvoboda leelőzött, majd egy két kör múlva már teljesen egyértelművé vált, hogy defektes a hátsó kerekem.
Nagy előnyre tettem szert a mögöttem versenyzőkkel szemben, de nem voltam biztos abban, hogy be tudom fejezni a versenyt lapos gumival. Mindent megpróbáltam megtenni, öt kör volt már csak hátra, és még mindig a harmadik helyen voltam. A gumi annyira kiszámíthatatlanná tette a motort, hogy semmit sem tudtam átugrani, és a fordulók is nagyon nehézkesen mentek már.
Kezdtek beérni, majd leelőzött a román versenyző, majd egy újabb. Kettő kör volt csak hátra, és folyamatosan mászott át rajtam a mezőny. Egészen a 11. helyig visszaestem.
Sajnálom, hogy technikai gondok "csonkították" a versenyzésem, bár annak viszont örültem, hogy jó tempót tudtam menni. A két futam alapján a 6. helyen zártam a bajnokság keleti versenyét.
Köszönet szponzoraimnak, segítőimnek:
-Realmotor Győr
-Honda Magyarország
-Németh Motocross Suli
-Kerner Racing Car&Bike Service
-Midland Swiss Quality Oil
-Ufo Plast Mx Clothing
-Gold Fren Brake Disc Pads
-Lick&Love underground clothing
-Polisport Motorplastic
-Albert Racing Exhaust System
A következő versenyem a hétvégi cseh bajnoki lesz.
| |
Köszi Mandybá