|
Kóka
2011.08.02. 22:15
Kóka volt az utolsó előtti állomása
a Magyar Nemzetközi Bajnokságnak.
Az idő kiváló volt, sem eső, sem hőség nem zavarta a verseny menetét, és a nevezők létszáma is elfogadható volt.
Az edzésen nem mentem tempót, megpróbáltam a lehetséges íveket, és szituációkat gyakorolni, mivel még nyomok nem igazán alakultak ki.
Az időmérő edzésen már fogós volt a pálya talaja, a fordulókban kialakultak az ívek. A futóművet kicsit átállítottuk a gyors tempójú pályára. Az első starthelyet egy belga versenyző szerezte meg, akitől két másodperccel mentem csak lassabb köridőt, de mégis csak a hetedik helyre kerültem ezzel az idővel.
Az első futam nagyjából úgy alakult, ahogy terveztem. Nyugodtan, biztonságosan, de gyorsan és lendületesen haladtam. Hetediknek startoltam, majd a román versenyzőt leelőzve Szvoboda mögé értem. Néhány körig mögötte versenyeztem, majd az egyik fordulóban leelőztem, aztán ő előzött vissza. Az előttünk haladó versenyzőt, pontosabban motorozót először Szvoboda előzte le, majd néhány körre fenn akadtam rajt, de végül gond nélkül kerültem ki. A futamból csak három kör volt már hátra, így nem értem újabb versenyző nyomon. Az összetett negyedik, kategória harmadik helyén intettek le a célban.
A második futam startjánál el kellett vennem a gázt, mivel a mellettem rajtoló nem igazán volt ura a helyzetnek, mert a rajt pillanatában a kuplungot kivágva, néhány méter egykerekezés után nekem dőlt. Tízedikként próbáltam átkelni az előttem haladókon. Déczi és Firtosvári mögé érkeztem az ötödik helyre, mikor az egyik felmenő utáni fordulóban beakadt a fékem. Hiába nyomtam a pedált, a motor csak szaladt. Azt hittem fék nélkül kell végigcsinálnom a versenyt. Igaz csak fél kört mentem így, de rugdaltam, tapostam a fékpedált, mire egyszer csak volt fék. A pozíciómat megtartottam nem előzött vissza senki, de az előttem haladók egy kis előnyre tettek szert. Kezdtem ledolgozni az elvesztett métereket Déczi és Firtosvári mögött, viszont az előttük haladó 132-es Ktm-es – szokása szerint- most sem bírta tovább a nyomást, és elvette a gázt, maga elé engedve ezzel a két versenyzőt. Azonnal utol értem én is. Nem hiszem, hogy szándékosan, inkább figyelmetlenségből a cél utáni felugrón elém motorozott. Rákiabáltam a leérkezés pillanatában, mert majdnem összeütköztünk. A balesetet elkerülve, haladtam tovább, és arra lettem figyelmes, hogy meggondolta magát, és a nyomomba ered. Valószínűleg amiatt akart utánam jönni, mert ráordítottam. A pálya középső részén vétettem egy hibát, ami miatt a földre kerültem. Elesésem pillanatában a Ktm-es versenyző átgázolt rajtam. Egyből éreztem, hogy a lábamon is átment. Nem tudtam hirtelen ráállni a lábamra. A mentőorvos gyors vizsgálata szerint nincs törés, csak zúzódás. A kocsihoz segített egy barátom, átöltöztem, és haza indultunk.
Másnapra azért jobban feldagadt a lábfejem, így bementem a helyi ambulanciára egy röntgent csináltatni. Ott viszont már komolyabb diagnózist állítottak fel, miszerint három helyen tört el a jobb lábközépcsontom. A törött lábammal azonnal Budapestre utaztam az orvosomhoz, aki azt javasolta, hogy vagy műtét során megtűzi a törött csontokat, vagy pedig megpróbálja helyre rakni ott a rendelőben, ami nem kis fájdalommal fog járni a fűrésztörések miatt. Ez utóbbit választottam. Helyre tekerte a lábfejemet, majd begipszelték. Aztán vezethettem haza, gipszben, a szabadon maradt bal lábammal. Szerencsésen megoldottam ezt a kényelmetlen helyzetet, mivel nem volt túl nagy forgalom sem a városban, sem hazafelé. Három hét mozgástilalom vár rám a következő időszakban. A folytatásról nem írnék egyelőre semmit, mivel az bizonytalan még.
Köszönet szüleimnek, barátnőmnek, szponzoraimnak, edzőmnek, és mindenkinek, aki szurkolt, és aki érdeklődött állapotom felől.
-Realmotor Győr
-Honda Magyarország
-Németh Motocross Suli
-Kerner Racing Car&Bike Service
-Midland Swiss Quality Oil
-Ufo Plast Mx Clothing
-Gold Fren Brake Disc Pads
-Lick&Love underground clothing
-American Dream energy drink
-Polisport Motorplastic
-Albert Racing Exhaust System
| |
thanx my fan-man!