|
Nagykanizsa Ob2
2012.05.21. 16:25
A Magyar Bajnokság
második fordulóját a
délnyugati
országrészben,
Nagykanizsán rendezték.
A részvételem egész héten kérdéses volt, mivel a vásárhelyi verseny után csak az ácsi enduro-crosson motoroztam, majd a vizsgáim miatt Kiskunfélegyházán voltam kollégiumban, ahol csak egyszer tudtam elmenni futni. A verseny hetében kimentem párszor a rétre motorozgatni, de szenvedés volt a motoron töltött összes perc, szokatlak volt minden méter. Estem keltem, lefullasztottam a motort, hibát hibára halmoztam.
A pályafutásom alatt azt hiszem nem voltam még ilyen felkészületlen és ügyetlen a verseny előtti napokban. Pszichésen próbáltam rendezni a fejemben a sorokat, vagyis tisztázni az egyetlen célt, biztonságban befejezni a futamokat, továbbra is tét nélkül.
Az edzésen még optimális volt a pálya talaja, a féktávokat és a fordulókat próbáltam helyre rakni, egy-egy gyors szakaszt csinálni.
Az időmérő edzésen a negyedig legjobb idő volt az enyém, igaz különösen nem feszítettem a tempómat a fent említett okok miatt, és a nagy meleg miatt az energiámat is tartalékoltam a futamokra.
Az első futamra néhány alkatrészt kellett cserélni a motorban, mivel nem emelt ki a kuplungszerkezet az edzéseken. A startgépbe beállva, az 5 másodperces táblánál behúzott kuplungnál a motor elkezdett a startgép felé menni gázadás nélkül. Alig tudtam vissza tartani, hogy ne menjek bele a kapuba, persze üresbe sem tudtam már kivenni a motort. Kínos 5 mp volt, de végül ledőlt a rajtgép, szerencsére előttem is. El eltudtam startolni, igaz utolsónak. Az első fordulóhoz érve körülbelül a 11. helyen voltam, majd elkezdtem a felzárkózást, amit a por nem kicsit nehezített. Sorban előzgettem le az előttem haladókat. Az ötödik helyre értem, és vészesen közeledtem a negyedik helyen versenyzőhöz. Néhány másodperc választott el minket, mikor a futamot leintették, az ötödik helyen maradtam.
A második futamra újabb gyorsjavításon esett át a motorom, ami elég jónak bizonyult, mert sikerült a harmadik helyen eljönnöm a startnál. A mezőny elejében motorozva eleinte még elviselhető volt a por, de aztán a 25 fős alakulatban a lekörözések miatt egyre nehezebb volt a biztonságos versenyzés a hatalmas porfelhőben. A külsődepóból azt az információt kaptam, hogy a mögöttem versenyző kezdett feljönni rám, így elkezdtem tempózni. Folyamatos, pontos köröket csináltam, majd ő lemarad, így biztosan fejeztem be a futamot a 3. helyen.
A két futam alapján a versenyt is a 3. helyen zártam. Örülök a kanizsai harmadik helynek, mivel privát versenyzőként, az egyre csökkenő szponzorok mellett jobbat kívánni sem tudtam volna. Ezzel az eredménnyel a bajnokságban is a harmadik pozícióba kerültem.
Köszönet szponzoraimnak, segítőimnek:
- Kerner Racing Autó és motor szervíz
- Lick &Love Underground Clothing
- Németh Mx School
- Albert Racing Exhaust System
- Gold Fren Brake Disc Pads
- VeszprémBer Zrt
- Ufo Plast
- Szüleim, barátnőm, barátaim.
| |
Kösz szép Brát ;)